lauantai 5. marraskuuta 2011

nimiäiskakku

Sattuipa kerran niin, että veljeni vaimon sisko soitti minulle että hänen työkaverinsa lapsenlapsen ristiäiset olisi jonkin ajan kuluttua ja koska hän oli nähnyt kakun minkä tein veljenpojalleni ristiäisiin, halutiin meikäläiseltä tilata kakku. Olin kieltämättä vähän puulla päähän löyty, minä joka harrastuksen vuoksi silloin tällöin jonkinnäköisen kakun väännän, sainkin yhtäkkiä oikein tilauksen! Ja ihmiseltä joka ei tunne minua! No suostuin ja vaihdettiinkin sitten lapsen äidin kanssa ajatuksia kakun ulkomuodosta ja sisällöstä. Täytteeksi valikoitui pätkismousse ja koristeisiin sain osviittaa ja toiveita. Tämmöinen siitä sitten tuli:


Olin kieltämättä vähän skeptinen kakun suhteen, varsinkin kun jouduin leipomaan kakun kärsien aika mainiosta leukasärystä edellisen päivän hammaslääkäriseikkailuiden takia (revittiin yksi poskihammas pois) mutta pakko sanoa, tällä kertaa kaikki, siis KAIKKI meni jotenkin vaan putkeen! Pohjat onnistui kerralla, täytettä oli juuri tarpeeksi, kreemi oli tarpeeksi paksua ja sokerimassa meni kerralla kakun päälle! En siis kaulinut sitä kuin kerran eikä se revennyt! Yleensä olen aina vähintään kaksi-kolme kertaa saanut kaulia massan ennen kun se on sopivan kokoinen ja paksuinen laitettavaksi kakun päälle eikä se ole revennyt. Koristeetkin meni melko putkeen, ihan hitusen jouduin korjaamaan isoa kukkaa (jossa on muuten vauva sisällä toim. huom.) mutta ei mitään dramaattista.

Toivottavasti kakku on tilaajan toiveiden mukainen ja Onnea vielä Elsa Lyydia nimestä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti